Nowoczesna firma i wirtualne biuro

nym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość). Idea work-life balance powstała na przełomie lat 70. i 80. XX wieku1. Jest odpowiedzią na pojawiające się problemy społeczne, takie jak pracoholizm czy wypalenie zawodowe. Ideałem je

Dodane: 17-11-2016 05:02
Nowoczesna firma i wirtualne biuro

Koncepcja work-life balance

Work-life balance - koncepcja zarządzania czasem, stawiająca za cel odnalezienie równowagi pomiędzy "pracą" (kariera i ambicja) a życiem prywatnym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość).

Idea work-life balance powstała na przełomie lat 70. i 80. XX wieku1. Jest odpowiedzią na pojawiające się problemy społeczne, takie jak pracoholizm czy wypalenie zawodowe. Ideałem jest stan, w którym wszystkie działania są zgodne z naszymi podstawowymi wartościami i służą naszej wizji i celom.

Zgodnie z ideą WLB, pracodawca powinien doceniać swojego pracownika i dbać o jego dobre samopoczucie i zadowolenie z pracy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Work-life_balance


Kilka faktów o - Przyczyny tracenia czasu

Czas jest zasobem ograniczonym w formacie ilościowym, który co więcej nie daje się cofnąć, składować, nie można go kupić, zwielokrotnić, nie daje się niczym zastąpić i nieustannie upływa. Największym problemem ludzi jest marnowanie czasu. Istnieją dwie podstawowe grupy uwarunkowań marnotrawstwa czasu.

Wewnętrzne
Pierwsza grupa to uwarunkowania wewnętrzne, czyli czynniki uzależnione od człowieka w tym trzy najważniejsze: brak przemyśleń nad sobą oraz brak uzmysłowienia sobie przemijania czasu; brak wiedzy na temat zarządzania czasem; cechy osobowościowe człowieka.

Do cech sprzyjających marnowaniu czasu zaliczyć można: brak wiedzy, brak doświadczenia, brak motywacji, brak asertywności, niezdyscyplinowanie, niepunktualność, brak porządku, niesystematyczność, brak talentów organizacyjnych, niedbalstwo, flegmatyczność, słaba komunikatywność, gadatliwość, brak ambicji. Większość to cechy ściśle związane z osobowością człowieka, a więc bardzo odporna na zmiany. Można temu przeciwdziałać przez eliminację lub przekształcenia poprzez przyjęcie innego modelu psychicznego lub też odpowiednio zaprogramowane szkolenia.

Daje się zauważyć, że marnotrawstwo czasu w większości przypadków wynika z faktu, iż człowiek nie działa świadomie a jego postępowanie jest przypadkowe lub kieruje nim w stopniu niedostatecznym. Ogólnie rzecz biorąc większość ludzi nie potrafi racjonalnie gospodarować czasem własnym.

Zewnętrzne
Druga grupa to czynniki zewnętrzne. Wśród nich wymienić można: drogę do pracy, różnego typu zebrania, kolejki w sklepach i urzędach, telefony i wizyty akwizytorów czy niespodziewanych petentów, przeszkody w pracy płynące z otoczenia (zgiełk, gwar), potrzeba czytania prasy codziennej i fachowej, konieczność oglądania audycji telewizyjnych, awarie urządzeń, instalacji, zasilania, niepunktualność interesantów czy znajomych, tłok uliczny itd.


Dla kogo wirtualne biuro?

Z wirtualnych biur najchętniej korzystają szczególnie te osoby, które zajmują się na co dzień branżą informatyczną lub sprzedażą wysyłkową. Prowadzenie takiej działalności jest w dzisiejszych czasach bardzo popularne. Osoby, które mają ciągłą styczność z Internetem mają pewne zaufanie co do wirtualnych biur. Nic więc dziwnego, że to właśnie wśród nich znajdziemy najwięcej klientów. Oczywiście, z tego typu usług korzystają także i przedsiębiorcy pochodzący z innych branż, w szczególności ci, którzy dopiero założyli własną firmę i potrzebują niewielkiej pomocy w jej prowadzeniu. Dla nich wirtualne biuro to nie tylko sposób na oszczędności, ale również szansa na uzyskanie pomocy w codziennym funkcjonowaniu firmy.



© 2019 http://w.slupsk.pl/